Kontakt os | Viggo

Skolens formål og værdier

Vores skole er til for at udvikle dit potentiale som menneske, idrætsudøver og kammerat.

Derfor arbejder vi ud fra seks værdier, der er vores rettesnor i hverdagen.

Forskellighed

Alle de forskellige interesser, sportsgrene og mennesketyper, skolen arbejder med. Vi tror på, at der skal være balance i alle forskellige hjørner af din krop og sjæl gennem hele livet for at du kan udfolde dit fulde potentiale.

Sammenhold

Sammenholdet og de menneskelige relationer på skolen er det vigtigste for os, så der bliver taget hånd om alle. Vi tror på, at for at lykkes har du brug for mennesker omkring dig, som ser det bedste i dig – specielt på de dage, hvor du ikke selv kan se det.

Sundhed

Vi prioriterer sundhed højt på, både fysisk og mentalt. Vi mener, at en sund livsstil er grundlaget for, at du kan præstere dit bedste og føle dig godt tilpas. Derfor tilbyder vi sunde måltider, gode træningsfaciliteter og støtte til mental sundhed.

Respekt

Respekt er en grundlæggende værdi hos os. Vi lærer eleverne at respektere sig selv og hinanden, uanset forskelligheder. Respekt indebærer at lytte, forstå og acceptere andres synspunkter og baggrunde. Dette skaber et trygt og inkluderende miljø for alle.

Nysgerrighed

Vi fremmer nysgerrighed som en værdi, fordi vi tror på, at lysten til at lære og udforske nye ting driver personlig vækst og udvikling. Vi opfordrer dig til at stille spørgsmål, prøve nye aktiviteter og udvide dine horisonter. Nysgerrighed er nøglen til livslang læring og innovation.